Manga ! ,,

Efter som jag är en rit tjej så gillar jag att pröva på olika ritstilar. Det jag har riktat mig in på mest den senaste tiden är Manga! Jag har små målat manga lite förut men nu har jag hittat jätte bra filmer på TouTube där en kille vid namn Mark Crilley har laggt in klipp där han visar hur han målar manga. Mycket användbara klipp om man vill lära sig hur man täcknar manga
 
[ I just det här klippet visar Mark hur man målar fyra olika hår ]


Jag har såklart använt många av dessa klipp för att klättra längre upp på min manga stege ^^
Om du själv vill söka och titta på Marks klipp är det bara att söka på manga och sedat klicka på de klipp som heter How to draw Manga... Jag ska inte avsluta inlägget utan någon bild på en teckning jag har målat med hjälp av Mark Crilleys videoklipp :P

          

På just denna bild är det en kille vid namn Sebbe (Sebastian) och Kelly. Dessa två personer finns i en saga jag skriver som heter En kollo kväll. Jag är inte bara rit freak utan också sago freak xD Jag vet att hunden (Pella) ser jätte ful ut och att Kellys ögon sitter för tätt men jag e ju inte plecis ett manga ploffs : )

Kommentarer

Kommentera <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0