Gotlands resa, dag 1 Torsdag

Jupp, då var man gå gotland för andra gången. Fast nu är det ju helt annorlunda! När jag var här senast var det ju sommar och jätte mycket folk. Speciellt på båten!Men nu var det otroligt lite folk på båten! Eller ja, klockan var mycket och det är vinter. Fjällen är kanske mer sportlovs resan. Men jag och pappa valde gotland. Så vi kom fram runt 01:00 inatt. Vi fick sova på loftet över garaget. Mycket mysigt. Ingen el så när vi kom var det tända ljus. Och så är det hembyggda sängar! Sådanna där låga så det nästan känns som om man ligger på golvet... fast man inte gör det! Pappa och jag har med oss filmkameran och gör en liten gotlands dokumentär som vi ska redigera och visa för familjen där hemma när vi kommer hem.
Idag har vi inte gjort något speciellt. Vi är lite smått trötta... Men en sak tyckte jag var lite roligt. De som bor på gotland har inte sportlov just nu! Höhö, här kommer jag utan läxor och utan tråkigt skolarbete, mohahha!

*host* Efter den goda lunchen (biff och potatis) åkte jag och pappa till Russparken! Där finns gotlands vilda hästar. Gotlands russ. Devar fina, mycket päls... De såg inte så hemskt vilda ut. De stog i en stor inhägnad. De är vilda fast de står i en inhägad. De står där inne för att inte springa ut i vägen så att det inte finns några gotlands russ mera. Efter det åkte vi till tofta kamping där vi bodde i somras. det var tomt... och kallt. Men det var lite roligt att se det igen. Sedan åkte vi hemmåt till hemse igen. Påvägen hem stannade vi i Klitehamn och köpte lite godis som vi kunde snaska på. Så när vi kom hem så fick vi lite fika. Bullar och kakor som jag sålt till våran kompis som vi åkte hit med. Gott :3

Tyvärr har vi inte tagit så mycket bilder. Eller vi har inte tagit några bilder alls! Vi filmar mest ^^
Nu ska jag och pappa bara sitta på loftet och dega, ha det bra! :)

Kommentarer

Kommentera <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0