Gotlands resa, dag 3 Lördag

Idag har vi mest degat tror jag. Och igår kväll efter att jag bloggat trodde jag att jag inte skulle komma hem levande. Pappas mobil (som vi använder för att komma åt internet) sa att vi hade använt klart internet för den här månaden. Så vi trodde att man inte kunde använda internet alls. Men idag prövade vi och det funkade. Pappa letade lite för att se om det kostade något nu när man använde det. Men han gav upp. "Vi är på semester, såklart vi ska unna oss", sa han och gav mig datorn. Jippey, jag kommer komma hem levande! :D Men jag kommer vara dödstrött på måndag när skolan börjar. För vi kommer komma hem jätte sent på natten. Så imorgon åker vi då. Men nu återgår vi till ämnet. Vad har vi gjort idag? Jo, det var tänkt att vara en deg dag. Men så kände vi för att åka lite. Så vi (pappa, jag, kompiser, hans son) hoppade in i bilen och körde söder ut. Först åkte vi till Burgsvik där kompisen är uppvuxen. Vi körde run och peka lite "där är bion, där är ditt och där är datt" Vi stannade också snabbt och köpte lite coca cola och lite choklad. Sedan körde vi vidare i snö stormen till Gotlands södra udde. Där Hoburgsgubben står. Det är en rauk somser ut som en gubbe. Det blåste, det snöa och det var kallt. Men vi sprang ut ur bilen och fram till raukan... och titta. Sedan sprang vi tillbaka. Ett-åringen gnälde lite när det blåste och snöa så mycket, men när han såg mig pulsa genom snön började han skratta. Det var kul att någon var glad ^^ Sedan körde vi hemåt igen. Rästen av dagen tror jag att vi bara har degat och ätit. Harre bra :)

Kommentarer
Postat av: A A N N I E M A T I L D A

och ni tog kort hoppas jag ? ;)

2010-02-21 @ 12:30:08
URL: http://aanniematilda.blogg.se/

Kommentera <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0