hate homework!

Stress! Stress! Stress!

Jaa... Gissa hur jag känner mig nu...
Men jag känner mig riktigt stressad. Att gå i sjuan är jobbigt... Jag vill inte tänka på åttan och nian just nu. Usch! Jag satte mig i god tid med matte läxan som ska in på Onsdag. Jag satt där i två timmar. Jag Fattade ingenting! Sen när jag kollade i början av den läxan stod det något med 'från kapitel 1.6'. Vi är bara på 1.4!! >.<
Men jag överlevde!
Men det var två tal jag fastnade vid som jag får jobba vidare med imorgon innan jag drar till tonår! (Ett gäng ungdomar i min ålder som träffas i kyrkan på tisdagar)

Så... Jag skriver upp de talen här så om något mattesnille kikar förbi kanske kan hjälpa mig! ;)

10. Socker används ofta i recept. Ibland anges mängden i deciliter och ibland i gram. Lovisa läser ett recept att 2 dl socker väger 170 g.
a) Hur mycket väger 1 liter socker? Svara i gram.
b) Hur stor volym har 1 kg socker? Svara i liter och avrunda till en decimal.

På det här talet klarade jag a) uppgiften men inte b)
12. Emma tankar sin bil full. Hon kör sen 563 km och tankar sen full tank igen. Då går det i 49,5 liter.
a) Hur mycket bensin drar bilen per mil?
Avrunda till två deciamler
b) Bilens tank rymmer 75 liter. hur långt kan Emma köra på en full tank? Avrunda till hela mil.

Lycka till! ;)
/AliceIda

Kommentarer

Kommentera <3:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0